Employer branding. Kompanije ulažu silne novce i organizuju različite akcije kako bi povećali svoju vidljivost, popularnost, prisutnost na tržištu rada. Koriste se različiti kanali komunikacije, prave se analize, targetiraju se eventi i publika, priprema se promo materijal. Rezultat ovoga treba da bude primećen i poželjan poslodavac, na dobrom glasu. Kad razmišljam zašto to sve radimo, koji je stvarno naš cilj, shvatam da mi (a pričam o kompaniji u kojoj radim) takve stvari radimo – jer volimo. Ne zbog publike, ne zbog taktike, nego zbog toga što uživamo u tome. Egocentrično ili ne?

Najjači pečat priči o Employer branding će dati samo i isključivo zaposleni. Čak i onda kad ne znaju da to rade. Ne postoji kanal komunikacije koji treba osmisliti, ako se sam ne pronađe. Nema potrebe ulagati novac ni u šta drugo, nego u zaposlene. Šta to znači? Kako ulagati u zaposlene? Šta se najviše računa? Ne znam. Znaju oni. Pitajte ih. Šta im je potrebno? Šta će im zagolicati maštu? Šta će ih navesti na razmišljanje? Šta će ih razdrmati? Šta će ih podržati u onome što traže? Šta ih niko do sada nije pitao?

Kruži onaj citat na internetu: There is no B2B or B2C business. There is only H2H (Human to Human). To mi se baš dopalo. Jako važna stvar, a lako se u korporativnom okruženju zaboravlja. Uvek je tamo negde sa druge strane, na drugom kraju papira ili emaila ili power pointa – čovek. Samo to imati na umu i već ide bolje. Ne zaboraviti da smo i mi sami ljudi. Dati zaposlenima da to osete svaki dan i ne zaborave. Pokazati im da je OK da pokažu ljudsko lice. Učiti ih da je njihovo lice uvek ljudsko lice. Podržati ih onda kada im je teško i proslaviti sa njima sve privatne i poslovne uspehe. Zvuči lako. I zapravo i jeste. A zahteva jednu jedinu stavku: biti prisutan.

Drugim rečima, da bi bio prisutan u medijima, u pričama, u komentarima, potrebno je da budeš prisutan u prvim redovima svoje kompanije i da znaš kako ljudi dišu. Kad znaš to, znaju i oni tebe. Kad se poznaju i imaju poverenje, onda su nerastavljiv tim koji će pregaziti, preskočiti, zaobići i prevazići sve prepreke. I blistaće. Sami će biti brend. Pričaće o tome. Priča će biti laka. Širiće se sama.

Tamara Živanović
HR profesionalac već 10 godina, trenutno radi na poziciji HR direktora u Schneider Electric-u za tržišta Srbije, Crne Gore, Slovenije, Hrvatske i BIH. Tamara sarađuje sa menadžmentom iz različitih zemalja, implementira globalne projekte i uživa u change managementu.